Standardowy grafik ustawiamy w systemie CRM w ustawienia → grafik → grafik tygodniowy. Na przykład zaznaczamy, że w każdy poniedziałek, w danym gabinecie pracujemy od 9:00 do 17:00 itd.
Wybrane godziny zaznaczamy danego dnia tygodnia poprzez przyciśnięcie lewego przycisku myszki i przeciągnięcie po wybranych godzinach. Pojawia się wtedy pole, w którym możemy:
W każdym momencie możesz edytować wszystkie te kwestie, poprzez dwukrotne kliknięcie danego przedziału czasowego.
Wszystkie godziny zaznaczone w grafiku, zostaną wyświetlone w profilu Specjalisty na platformie jako proponowane terminy spotkań dla Klientów.
Ważne! Przed ustawieniem grafiku, konieczne jest uzupełnienie ustawienia → gabinety. Wtedy dodatkowo każdy gabinet na grafiku będzie zaznaczony innym kolorem.
Wskazówka! Z grafiku tygodniowego warto korzystać, gdy każdego tygodnia pracujemy o stałych godzinach. W przypadku, gdy nie chcemy dodawać stałych godzin pracy, warto korzystać z kalendarza dziennego, który znajduje się nieco niżej.
W przypadku, gdy wyjątkowo, jednorazowo, będziemy w dany poniedziałek pracować w innych godzinach np. od 9:00 do 14:00, należy zjechać nieco niżej i w grafiku dziennym zaznaczyć tę zmianę. Wystarczy, przytrzymując lewy przycisk myszki, przeciągnąć godziny, w których będziemy w pracy danego dnia oraz wybrać konkretny gabinet.
Kalendarz dzienny jest nadrzędny w stosunku do grafiku tygodniowego. Dlatego z Twojego profilu na platformie automatycznie znikną godziny, w których Cię nie będzie i żaden klient nie będzie miał możliwości umówić się do Ciebie na te godziny.
Ważne! Z kalendarza dziennego warto korzystać również w przypadku, gdy każdego dnia pracujemy zupełnie w innych godzinach.
W systemie CRM w nawigacji bocznej należy kliknąć ustawienia → grafik, a następnie zjechać w dół aż do punktu grafik dzienny. Po kliknięciu przycisku „+dodaj nieobecność” możesz określić termin, w którym nie będzie można umawiać się do Ciebie na wizyty. Po wybraniu konkretnych dat zostaną one automatycznie wykreślone z terminów proponowanych przez Klientów podczas umawiania wizyty przez platformę.
Aby usunąć swoją nieobecność, kliknij na nią w kalendarzu dziennym. Po prawej pojawi się opcja z przyciskiem “Usuń”.
Aby zmienić termin nieobecności/urlopu, kliknij na nieobecność w grafiku dziennym. Po prawej pojawi się opcja z przyciskiem “Edytuj”. Kliknij w nią, wybierz nowe daty i kliknij “Zapisz”.
Wskazówka! Jeśli termin nie chce Ci się edytować, usuń najpierw dodaną wcześniej nieobecność i dodaj urlop jeszcze raz, już ze zaktualizowanym terminem.
Zazwyczaj godziny w grafiku da się w prowadzić poprzez przytrzymanie lewego przycisku myszki i przeciągnięcie po danym zakresie godzinowym. Jednak w przypadku dodawania dwóch grafików w tym samym czasie, można to zrobić jedynie poprzez dwukrotne kliknięcie w kalendarz (w dany dzień, w dowolną białą przestrzeń) i ręczne wpisanie godzin.
Ważne jednak, aby za każdym razem wybrać inny gabinet niż poprzednio. Dzięki temu te same godziny mogą się wyświetlać jako dostępne dla kilku różnych gabinetów.
Przy dodawaniu terminu wybieramy również gabinet, w którym w tym czasie przyjmujemy Klientów. Jednak co, jeśli dany gabinet został przez Ciebie oznaczony zarówno jako stacjonarny, jak i online, a chcesz mieć oddzielne grafiki dla tych trybów pracy? Możesz oznaczyć samodzielnie, w jakiej formie przyjmujesz w danym terminie, podczas dodawania grafiku.
Jeśli przy dodawaniu terminu w punkcie „Miejsce świadczenia usług w tym terminie” zaznaczysz:
Dzięki temu w łatwy sposób oddzielisz grafiki dla gabinetu w zależności od formy spotkania (stacjonarnej lub online).
Aby dostosować grafik według potrzeb, przede wszystkim uzupełnij najpierw zakładkę ustawienia → gabinety. Dzięki temu każdy gabinet będzie miał na grafiku własny kolor. Uzupełnij grafik istotnymi informacjami na temat specyfiki wizyt i pamiętaj o zaznaczeniu dni wolnych lub różniących się od typowego grafiku pracy.
Aby zarezerwować wizytę poprzez platformę TwójPsycholog, konieczne jest wskazanie przez Klienta_kę typu wizyty np. psychoterapia indywidualna (50 min) / psychoterapia par (90 min) itd. Powoduje to zaktualizowanie się proponowanych dat. Jeśli masz w swojej ofercie konsultacje trwającą 30 min, po wybraniu tej opcji, Klienci rzeczywiście mogliby zapisać się na godz. 13:00 oraz 13:30.
Jednak w momencie wybrania opcji psychoterapii, która trwa 50 min, po zaznaczeniu tego typu wizyty system zaproponuje Klientowi jedynie godz. 13:00. Po wybraniu przez Klienta_kę na przykład godz. 13:00, system wykreśli z profilu godziny 13:00 oraz 13:30 jako zarezerwowane i niedostępne dla innych Klientów.
Podsumowując: Gdy patrzy się na profil widać wszystkie dostępne godziny. Jednak po rozpoczęciu rezerwacji wizyty i wybrania jej typu następuje aktualizacja proponowanych godzin.
W ostatnim czasie wprowadziliśmy możliwość elastycznego ustawienia slotów. Obecnie Klienci mogą umawiać wizyty nie tylko o pełnych i połówkowych godzinach (np. o 14:00 i 14:30), ale także co 10, 15 i 20 minut (np. o 14:10, 14:15, 14:30 itd.)
Aby im to umożliwić, należy wejść w zakładkę “Grafik” i w punkcie “Częstotliwość wolnych slotów” wybrać preferowaną opcję.
Ważne: