Szybkie płatności to opcja, która umożliwia Twoim Klientom opłacanie wizyty za pomocą kilku kliknięć - Blikiem lub poprzez Przelewy24. Można je aktywować w zakładce “Rozliczenia”: https://crm.twojpsycholog.pl/settlements
Jakie są zalety takiego rozwiązania?
Należy wejść w zakładkę “Rozliczenia” i powiązać konto z platformą Stripe. Następnie trzeba aktywować Przelewy24. Jak to zrobić? Krok po kroku opisaliśmy to tutaj: https://pomoc.twojpsycholog.pl/pl/platnosci-online
Postępuj zgodnie z instrukcją i pamiętaj, by w razie konieczności dodatkowej weryfikacji, podesłać odpowiednie dokumenty. Stripe zajmuje się płatnościami, więc posiada szczegółową procedurę weryfikacji, by wszystko działało sprawnie,
Ważne! Skonfigurować Konto możne zarówno firma, jak i osoba prywatna.
Klient opłaca wizytę podczas umawiania spotkania lub poprzez podesłany przez Ciebie link. Pieniądze spływają na Twoje Konto na platformie Stripe. Następnie możesz je wypłacać. Wystarczy, że wejdziesz na Koncie Stripe w zakładkę Ustawienia, a następnie Bank accounts and scheduling. W punkcie Payout schedule możesz ustawić automatyczne przelewy Twoich zarobków na konto bankowe lub robić to ręcznie.
Ważne! Jako TwójPsycholog nie pośredniczymy w płatnościach. Przechodzą one jedynie przez Stripe, dlatego w razie trudności czy błędów konieczne będzie skontaktowanie się z ich supportem (https://support.stripe.com/questions/contact-stripe-support).
Lista wszystkich płatności dokonywanych za pomocą BLIKA/Przelewy24 możesz znaleźć w Stripe. W tym celu w zakładce „Rozliczenia” należy kliknąć „Przejdź do panelu płatności”, a następnie wejść do zakładki „Payments".
Ważne! Jeśli chcesz pobrać faktury, w zakładce “Payments” kliknij w znajdujący się po lewej stronie punkt “Invoice”.
W przypadku płatności online pobierana jest prowizja. Poniżej umieściliśmy informacje, ile wynosi w zależności od metody płatności w Polsce.
Prowizja STRIPE
1. Przelewy24 - prowizja 1,9% + 1 zł
2. BLIK — prowizja 1,6% + 1 zł
Prowizja TwójPsycholog
Przykład 1.
Cena wizyty: 120 zł
Metoda płatności: Przelewy24
Prowizja: 1,9% + 1zł = 3,28 zł (prowizja pobierana przez Stripe) + 1% (1,2 zł; prowizja pobierana przez TwójPsycholog) = 4,28 zł (prowizja pobierana łącznie)
Przykład 2.
Cena wizyty: 120 zł
Metoda płatności: karta kredytowa
Prowizja: 1,5% + 1zł = 2,80 zł (prowizja pobierana przez Stripe) + 1% (1,2 zł; prowizja pobierana przez TwójPsycholog) = 4,00 zł (prowizja pobierana łącznie)
Ważne! Jeżeli chodzi o fakturę od Stripe za prowizję, tutaj można znaleźć więcej informacji na ten temat: https://support.stripe.com/questions/download-vat-or-gst-invoices-for-stripe-fees Faktura powinna automatycznie się generować 10 dnia następnego miesiąca i być dostępna na Twoim koncie.
Aktualny stan opłat jest zależny od Stripe, dlatego mogą one ulec zmianie. Wszelkie szczegóły i dokładną rozpiskę prowizji można sprawdzić tutaj: https://stripe.com/en-pl/pricing
Numer konta bankowego można sprawdzić tutaj: https://dashboard.stripe.com/settings/payouts. Wystarczy kliknąć w znajdującą się na samej górze po prawej stronie ikonkę ustawień w punkcie „Business settings” oraz wybrać opcję „Bank accounts and scheduling".
W ustawieniach w zakładce "Bank accounts and scheduling" można też sprawdzić, jaką mamy zaznaczoną szybkość wypłacania środków — standardowo jest to 7 dni. W tym punkcie powinna być również możliwość, wybrania formy przyspieszonej (3 dni). Jednak wyjątkowo w przypadku pierwszej wypłaty Stripe zastrzega sobie czas oczekiwania do 14 dni. Tutaj nieco więcej na ten temat: https://support.stripe.com/questions/common-questions-about-payout-schedules.
Ważne! Nawet jeśli masz w harmonogramie zaznaczoną opcję codziennych wypłat, jest potrzebne kilka dni, by pieniądze zdążyły przepłynąć między bankami.
Na tej stronie znajdują się wszystkie dostępne metody płatności: https://dashboard.stripe.com/settings/payment_methods. Wystarczy w Stripe kliknąć w ikonkę ustawień znajdującą się w prawym górnym rogu, a następnie w punkcie „Product settings” i podpunkcie „Connect” wybierać opcję „Payment methods".
Jeśli coś jest oznaczone jako „On” - to znaczy, że jest włączone. Jeśli nie, można to aktywować, klikając "Turn on". Nie jest to jednak obowiązkowe — każdy Specjalista indywidualnie decyduje jakie metody płatności chce udostępnić swoim Klientom :)
Jeśli interesuje Cię dodanie na fakturach informacji o VAT, można to zrobić tutaj: https://dashboard.stripe.com/test/tax-rates. Wystarczy w nawigacji górnej należy kliknąć „Products", a następnie znajdującą się po lewej stronie zakładkę "Tax races".
W zakładce Rozliczenia zobaczysz swój poglądowy przychód w danym miesiącu. Jest on naliczany, gdy w szczegółach wizyty oznaczysz ją jako opłaconą
Dodatkowo poniżej wyświetla się kwota jedynie za płatności online. Wszystkie płatności znajdziesz także w Stripe w zakładce Payments.
Ważne! Rubryka „Twój przychód w tym miesiącu” oznacza ogólne podsumowanie zarobków. Na przykład, jeśli wizyta pojawiła się w zakładce „Kalendarz” i została oznaczona jako opłacona, również ręcznie przez Specjalistę w przypadku płatności gotówką czy tradycyjnym przelewem, jej cena zostanie dodana do tej sumy. Natomiast znajdujący się tuż pod tą sumą punkt „Z płatności online” wskazuje na kwotę, która rzeczywiście wpłynęła na Stripe poprzez szybkie płatności.
W zależności od Twoich preferencji :) Możesz zaznaczyć „Wymagaj opłacenia wizyty podczas rezerwacji przez portal TwójPsycholog”. Wtedy każdy Klient, który się do Ciebie umówi przez naszą platformę, będzie musiał uiścić opłatę podczas rejestracji. Jeśli zostawisz tę opcję odznaczoną, Klient będzie miał w tej kwestii wybór — zrobi przelew od razu/po podesłaniu linka przez Ciebie/zapłaci gotówką itp. w zależności od Twoich ustawień.
Nawet gdy wizyta jest odwołana, żeby Specjalista mógł zwrócić pieniądze, musi:
Ważne! Pieniądze przy odwołaniu wizyty nie są zwracane automatycznie. Trzeba to zrobić ręcznie. Najlepiej jak najszybciej, zanim pieniądze zostaną wysłane na nasze konto bankowe.
Możesz wygenerować link do szybkiego przelewu za wizytę i wysłać go klientowi ręcznie lub automatycznie. Opłacona przez klienta wizyta zmieni swój status. W tym celu wejdź w “Zaległe płatności”. Kliknij w trzy kropeczki znajdujące się przy konkretnej wizycie i wybierz opcje „Wygeneruj link do płatności” lub wejdź w szczegóły wizyty.
Możesz wysłać link automatycznie lub skopiować go i wysłać samodzielnie, w indywidualnej wiadomości.
Historia płatności jest umieszczona w zakładce „Rozliczenia”. Znajdziesz tam takie informacje jak:
Możesz zobaczyć podgląd na konkretny miesiąc, a także na bieżąco kontrolować zaległe płatności.
Jeśli nie chcesz korzystać z płatności online, nie konfiguruj ich na swoim Koncie :) Jeśli natomiast już są aktywne, wejdź w szczegóły danego gabinetu i odznacz w nim opcję “Płatność online (szybki przelew)”.
Ważne! Płatności online są przypisywane do konkretnego gabinetu. Możesz wyłączyć je w jednym i pozostawić w drugim.